pretty handsome

Wednesday, June 10, 2009

Di waktu dulu kala

Puisi Rangga:

Kulari ke hutan kemudian teriakku

Kulari ke pantai kemudian menyanyiku
Sepi. . . sepi. . . dan sendiri aku benci
Aku mau bingar. . . aku mau di pasar
Bosan aku dengan penat
Dan enyah saja kau pekat
Seperti berjelaga jika ku sendiri. . .
. . . Pecahkan saja gelasnya biar ramai. . .
Biar mengaduh sampai gaduh. . .
Aih. . . ada malaikat menyulam
Jaring laba-laba belang di tembok

Keraton putih

Kenapa tak goyangkan saja. . . 
Loncengnya. . .

Biar terdera
Atau aku harus lari ke pantai
belok ke hutan. . .

While doing this post, I'm watching Ada Apa Dengan Cinta? (AADC), a classic Indonesian film. OMG, bayangkan masa high school, I'm SOO addicted watching VCD! Balik rumah terus layan VCD. Homework: apakah itu?? Haa, that's why I'm no good at studying back then (bukan malas tapi sangat terpengaruh) *kantoi big time*

But happily said now, I'm able to menahan-diri-dari-membazir-masa =)

>> Ini dia Rangga, watak utama dalam AADC. back in 2003/2004, ramai gadis bermimpikan lelaki seperti Rangga. no kidding! this is the powerful effect of a movie =) diriku juga tidak terkecuali. hOhO *tersipu geleng² kepala*

:: Puisi Rangga dedicated to her. Ohh budak, jangan main lari² lagi ;)

3 comments:

FM said...

ranggaaa!! *faints*

nurul farhana said...

haha darl u prove my statement (ramai gadis bermimpikan lelaki like Rangga) is true! ^_^

kai said...

i love the poem.. i like the movie!! :)